A Magyar Közlönyben megjelent rendelet kimondja: a beruházással összefüggőnek kell tekinteni mindazokat a közigazgatási hatósági ügyeket, amelyek
- a beruházás megvalósításához, engedélyezéséhez, használatbavételéhez és üzemeltetésének beindításához szükségesek, valamint
- a beruházáshoz közvetlenül kapcsolódó útépítési, közműcsatlakozási és -fejlesztési munkákkal kapcsolatosak.
A kormány a közigazgatási hatósági ügyekben koordinációs feladatokat ellátó kormánymegbízottként a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízottat jelölte ki.
A területen az épületmagasság megengedett legnagyobb mértéke 26 méter. A beruházással összefüggésben építészeti-műszaki tervtanácsi véleményt nem kell beszerezni, településképi véleményezési eljárást nem kell lefolytatni, és településképi bejelentési eljárásnak nincs helye - olvasható a rendeletben.
Ugyan ebben a közlönyben jelent meg az a kormányhatározat, amely a beruházás előkészítésére 419 millió forintot irányzott elő.
A Napi.hu tavaly júniusban írt arról, hogy Debrecen pallagi városrészében, a 4-es számú főút mellett, a labdarúgó akadémia szomszédságában épül fel a debreceni velodrom, amelynek leendő helyszínét sajtótájékoztatón mutatta be a város polgármestere. Papp László jelezte: a város közgyűlése már korábban döntött arról, hogy a pallagi városrészben mintegy 20 hektáros területen kerékpárcentrumot hoz létre, amely nemzetközi szintű lesz.
Örül a kerékpáros szövetség
A Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) szombaton az MTI szerint kiemelte, hogy a döntés egyben elismerése is a hazai pályakerékpársport elmúlt éves eredményeinek, a sportolóknak és edzőknek. Az MKSZ a velodrom építését 2018-ban - az előkészítő munka megkezdésekor - régi adósságnak nevezte, amelyet a sportágnak pótolnia kell. Az azóta eltelt időszakban a tervezési, előkészítési és közigazgatási egyeztetési feladatok voltak napirenden, amelyeket Kovács Béla, az MKSZ alelnöke koordinált. Ennek a munkának meghatározó mérföldköve és kormányzati elismerése a kiemelt beruházássá nyilvánítás - hangsúlyozza a kommüniké, amely hozzáfűzte: nemcsak a szakvezetés, hanem a sportolók teljesítménye is kell egy ilyen előrelépéshez.
A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) által is példaértékűnek nevezett ELIT10 menedzsment pilot programba öt pályakerékpáros, Borissza Johanna, Filutás Viktor, Lovassy Patrik Rómeó, a 2017-ben Európa-bajnoki ezüstérmet nyert Lovassy Krisztián és a világ ötödik legjobb sprintidejét magáénak tudó Szalontay Sándor is bekerült. A közlemény leszögezte: a kerékpárosok megérdemlik, hogy világszínvonalú körülmények között edzhessenek és versenyezhessenek.
Az MTI megjegyzi, hogy a debreceni mellett a fővárosban is halad a mobil velodrom létesítése, miután a budapesti fa pálya beruházása február 8-án közbeszerzési szakaszba lépett, megtörtént a kiírás.