A három éve indult Kifli.hu növekedése folyamatos, januárban 3,6 milliárd forint árbevételt értek el, a teljes magyar piacon részesedésük elérte 0,6 százalékot – mondta Gabriel Makki, a Kifli.hu ügyvezetője. Kiemelte: arra törekszenek, hogy a termékkínálatuk és a szolgáltatásuk minden háztartás számára megfelelő legyen a minőség és az ár-érték arány szempontjából.
Április végén zárják az üzleti évet, de egyelőre nem mondott pontos részleteket az ügyvezető igazgató. Az Opten adatai szerint 2021 és 2022 áprilisa között 24,6 milliárd forint árbevételt értek el, akkori adózott eredményük mínuszban állt, 5,4 milliárd forinton.
Közeledik a húsvét és a beszerzési árakkal kapcsolatban Szalma Rita, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója elmondta:
akár 30-50 százalékkal is drágulhat a sonka beszerzési ára 2022-höz képest.
Megjegyezte: a csokifigurák esetében nem tapasztalnak ilyen jelentős drágulást.
Az ügyfél-elégedettségi mutatójuk, az NPS (Net Promoter Score) januárban 74 volt - tette hozzá az ügyvezető.
Beszélt arról is, hogy a saját márkás termékek korszakát éljük, a teljes piacon megfigyelhető az ilyen termékek növekvő népszerűsége, ami érthető, hiszen a legtöbb esetben nem egy ismert márkanevet kell megfizetni, hanem magát a terméket, ami ár-érték arányban és minőségében is tökéletesen megfelelő és mindenki számára elérhető.
A szortimenttel kapcsolatban Szalma Rita elmondta: a Kifli saját márkás termékei a minőség mellett a környezetbarát csomagolásban vannak, ami már egyre több vásárlónak fontos.
Bizonytalan, hogy mi lesz az árstop után
Az árstoppal kapcsolatos kérdésre válaszolva kiemelte: az esetleges kivezetése miatt valószínűleg, nem lesz termékvisszaesés, persze a termékek ára megugorhat, de véleménye szerint nem jelentősen, idővel konszolidálódhat.
Van delikátesz részlegük is, itt olyan termékeket kínálnak, melyek olyan minőségűek, mintha éppen a piacon a hentespultnál választotta volna azokat a vásárló.
Az átlagos vásárlói kosár értéke most 25 ezer forint, 2022 szeptembere előtt az átlagos kosárérték 20 ezer forint volt, ami a megnövekedett infláció hatására egyre kevesebb terméket tartalmazott.
A vásárlók jól reagáltak az október közepén végrehajtott korrekcióra, mind a kosárméret, mind a kosárérték újra egészséges szintre nőtt fel 2022 novemberétől.
Az utóbbi hetekben az látszik, hogy a vásárlók nemcsak többet költenek, mint az előző év azonos időszakában, hanem több termék is kerül a kosarukba.
Ez többek között a sajátmárkás termékeknek köszönhető, amelyek részesedése a teljes eladásból a tavalyi év azonos időszakához képest megduplázódott, már közel 5 százalékon áll. De egyes kategóriákban – például a felvágottaknál 10-15 százalékos a részesedés.
A húsmentes és növényi alapú termékek népszerűsége is folyamatosan nő, de a hazai vásárlók továbbra is rengeteg húst rendelnek. A hús és hal kategóriájában az árbevétel 46 százalékát a baromfi teszi ki. A csirkemellből 50 százalékkal többet rendeltek tavaly januárhoz képest, ami jelentősen meghaladja a céges növekedést – mondta Bíró László, a hús és hal beszerző.
Az ársapka csirkemellre gyakorolt pozitív hatása a tavalyi januárra mérve 15-20 százalék, a természetes növekedésen felül. A Kiflinél a sertéshúsok 20, míg a marha 13 százalékát teszi ki a hús készítmények bevételének.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!