A Magyar Közlönyben a múlt hónap végén megjelent kormányhatározatból az derül ki ugyanis, hogy Magyarország és Ukrajna megállapodást készül kötni a nemzetközi kombinált árufuvarozásról − az országgyűlés e tárgyban a nemzeti fejlesztési miniszter által benyújtott törvényjavaslatról szavazhat majd.

Korábban a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) megállapította, hogy mivel az áruk nagy részét nem lehet konténerben szállítani, a Ro-La visszaállításának létjogosultsága van, ráadásul ez a szállítási mód a használatarányos útdíj bevezetésével állami támogatás nélkül is gazdaságosan fenntartható és versenyképes lehetett volna a közúttal szemben. A Ro-La versenyhátrányát részben az okozta ugyanis, hogy míg egy tonna áru közúti fuvarozása kilométerenként 60 fillér úthasználati díjba kerül, addig vasúton ugyanez tízszer többe, 6 forintba. Ráadásul a vasúti pálya elérése további költségeket ró a fuvarozókra.