Az elmúlt két évben a Magyar Honvédség két Airbus 319-es és két Dassault Falcon 7X repülőgéppel gazdagodott. Az előbbi gépek 160 személy szállításra alkalmasak, ezért csapatszállító gépeknek minősítették őket, a két Falcon luxusrepülő: a 12-16 személy utaztatására képes üzleti gép, amely akár 11 ezer kilométert repülhet leszállás nélkül, így alkalmas interkontinentális utazások lebonyolításra.
A kormány következetesen titkolja, mennyibe kerültek a csapatszállítók és a "könnyű, többcélú szállító- és futárgépnek" titulált Falconok beszerzése az adófizetőknek - írja a Népszava, amely ráakadt az egyik üzleti gép árára. Az egyik "futárgépől" még a Zoom.hu kiderítette, hogy a honvédelmi minisztérium egyik cége, a HM EI Zrt. tulajdonában van. A gépet idén tavasszal vette át a honvédség, ezért a Népszava feltételezte, hogy a HM EI tavalyi üzleti beszámolója részletekkel szolgál a gép vásárlásról.
A cégbírósághoz benyújtott iratokban azonban egy szó utalás sincs a HA-LKX lajstromjelű gép megvásárlásáról, egyedül a mérlegben található egy 13,7 milliárd forintos tétel - ami az egyik Falcon árára utalhat - gyanis a cég által vásárolt áruk készletértéke egy év alatt 13,7 milliárd forinttal nőtt. Az elmúlt években ezen a soron rendre pár száz millió forintnyi készletet számoltak el.
A cég üzleti beszámolójából annyi derül ki, hogy a 13,7 milliárd forintos növekedés - amely pontosan megegyezik egy használt Falcon becsült árával - "kereskedelmi áruügylet" következménye. A HM EI tulajdonosa, a Honvédelmi Minisztérium, sem megerősíteni, sem cáfolni nem voltak hajlandó a Népszava számítását.