A külügy tárca a Népszava érdeklődésére megadta ugyan a gép összes repülésének célpontját 2022 végéig, de a repülések számáról és konkrét céljáról nem árult el részleteket.
A külügyi tárca tájékoztatásából kiderült, hogy tavaly év végéig összesen 5,8 milliárd forint bevételt termelt a 2020-ban vásárolt kormányzati teherszállító repülőgép.
Mivel ez idő alatt 4,2 milliárd forintba került az üzemeltetés, így elvileg 1,6 milliárdos nyereséget hozott a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. tulajdonában lévő, és a Wizz Air által üzemeltetett gép.
Szijjártó Péter miniszter 2021. végén arról beszélt az Origo-nak, hogy mivel „most, hogy már nem kell rendszeresen oltóanyagokat szállítani, így jelentős szabad kapacitása lett a repülőgépnek, ezért a héten aláírták a szerződéseket a Wizz Air kereskedelmi alapú üzemeltetéséről”. (...) „Még soha nem volt a magyar államnak állami tulajdonban lévő, magyar felségjelzésű, széles törzsű, hatalmas kapacitással és teherbíró képességgel rendelkező, menetrend szerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgépe, most már ilyen is van" – fogalmazott akkor.
A most közölt listából kiderül, hogy a 2021-es repülési célpontok között a vakcinákat és a gépeket gyártó Kína mellett jobbára olyan helyek szerepeltek, ahová a magyar állam ismerten szállított vakcinát és lélegeztetőgépet, így Örményország és Irán, de Tunéziában is járt a kormányzati teherszállító gép.
2022-ben azonban a kormányzati teherszállító repülőgép célpontjai már sajátosabban alakultak, így többségében csupa olyan helyszínre repült a gép, ahol abban az évben Szijjártó Péter is volt, így Hollandiába, Romániába, Katarba, Isztambulba, Franciaországba és az Egyesült Királyságba. Az egyetlen kivétel Eritrea, a külügy szerint ugyanis a fővárosban, Aszmarában is leszállt a gép.
A Népszava kérdésére, miszerint az áruszállítás mellett a magyar külügyminisztert is szállította-e a kormányzati Airbus, a tárca egyelőre nem reagált.