„Évente kilencszáz haláleset lenne elkerülhető az Európai Unióban, ha mindenki bekötné a biztonsági övét, vagy ha legalább 98-99 százalékos lenne a biztonsági öv használata” – mondta az InfoRádióban Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője.
Magyarországon a közlekedési szabálysértési adatok szerint még kevesebben tartják be a biztonsági öv használatát, különösen a hátul ülők nem kötik be magukat. Ezzel nő a veszély és biztosítási kockázat is, mivel a KRESZ szabályai alapján kötelező lenne becsatolni az övet.
Személyi sérülés esetén a biztosító utánajár, mi lett volna, ha be lett volna kötve a biztonsági öv. Ez az úgynevezett károsulti közrehatás, így körülményektől függően 20-50 százalékkal csökken a kártérítése annak, aki a balesetkor nem volt bekötve.
A gyermekbaleseteket is meg lehetne előzni
A nagykorúaknak saját övük bekötése mellett a gyermekek bekötéséről is gondoskodniuk kell. A gyereksérülések 50-60 százalékos szintje szintén csökkenthető lenne, ha megfelelően bekötnék őket.
Lambert Gábor szerint ez is egy kiemelt terület, ahol a biztonsági eszközöket megfelelően kell használni.
A biztosítók a személyi sérüléses balesetnél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás keretében mindig vizsgálják, hogy a sérült vagy elhunyt be volt-e kötve.
Emellett a casco biztosítások alapvetően töréskárra vonatkoznak, ám létezik olyan casco biztosítási termék, amely a személyi sérülésre kiegészítő biztosítást tartalmaz, és kizárásnak minősül, ha az illető nem volt bekötve. Ebben az esetben a biztosítótársaság mentesül a kártérítés alól.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!