A terv szerint az a biciklis minősülne sportkerékpárosnak, aki kiváltja a versenyzői licencet, illetve a biciklijének meg kellene felelnie bizonyos előírásoknak, továbbá sportkerékpárosoknak kötelező lenne a sisakviselés.
A sportkerékpáros kategóriájának azért lenne jelentősége, mert a KRESZ jelenleg kötelezővé teszi a bicikliseknek a dedikált kerékpáros infrastruktúra használatát, ahol van bicikliút vagy gyalog- és kerékpárút, ott a bringások nem tekerhetnek a párhuzamos úton, úttesten - olvasható a Zoom.hu-n.
A módosításcsomag ezt a kötelezettséget kivenné a KRESZ-ből. Lakott területen belül minden kerékpáros, lakott területen kívül viszont csak a sportkerékpárosok mentesülnének a kötelező bicikliút-használat alól.
A kötelezettség megszüntetését a kerékpáros szervezetek azóta kérik, hogy bekerült a KRESZ-be. A magyar városokban még mindig nagyon sok az elavult kerékpáros infrastruktúra, a járdán vezetett, osztott és osztatlan gyalog- és kerékpárút.
A baleseti statisztikák tanúsága szerint a legtöbb baleset ilyen, járdán vezetett kerékpárúton éri a bicikliseket, a kereszteződésekben. Ráadásul gyalog- és kerékpárúton csak 20 km/h a megengedett maximális sebesség, így gyakorlatilag a KRESZ jelenleg nem engedi a bicikliseket 20 km/h-nál gyorsabban menni olyan útvonalakon, ahol gyalog- és kerékpárút van.
A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.