A Laurel Kft. által kifejlesztett vegyes modell szerint, ami már többek között Csehországban is eredményesen működik, a boltok a legforgalmasabb órákban a hagyományos módon működnek, míg a megszokott nyitva tartási időn kívül, azaz éjszaka és szünnapokon, távfelügyelet mellett fogadják a vásárlókat, olyan technológiákkal, amelyek már sok helyen megbízhatóan működnek.
A rendszert részleteiben a május 15-i XI. Laurel Retail Konferencián leplezik le. Bessenyei István, a Laurel tulajdonosa szerint a nemzetközi példákból kiindulva joggal feltételezhető, hogy itthon is sikeresen fog működni a rendszer, vagyis könnyen boldogulnak majd a vevők annak használatával és örülnek, hogy bármikor betérhetnek a boltba, a kereskedők pedig többletbevételhez juthatnak a működési költségeik optimalizálása mellett.
Bessenyei István úgy véli, épp a csehországi példa mutatta meg, hogy olyan helyszíneken is gazdaságos lehet a távfelügyelt rendszer, ahol hagyományos modellben lehetetlen volna egy üzletet működtetni.
Az önkiszolgáló kasszák bevezetésével már 2006 óta kísérletezik sikerrel a Laurel Kft., Szlovákiában és Csehországban már lassan két éve működtetik ezt a modellt. Sőt, már az olyan multik is futtatnak pilot projekteket ezzel, mint az Aldi, ami Greenwich-ben nyitott hasonló modellel működő üzletet.
A magyar pénztárosok munkáját már „elvette" az önkiszolgáló kassza
Akárcsak számos ágazaté, a hazai kiskereskedelem digitális forradalma is megállíthatatlan, amelynek egyik leglátványosabb megnyilvánulási formája az önkiszolgáló kasszák térhódítása. A nagy hazai üzletláncok osztották meg lapunkkal az önkiszolgáló kasszákkal kapcsolatos eddigi pozitív és negatív tapasztalataikat, illetve azt, hogy e téren milyen jövőbeli tervekkel rendelkeznek.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→