A vállalatot az elmúlt években a magyar kormány az adófizetők pénzéből „folyamatosan gigantikus támogatásban részesítette”, hogy fejlesszék a várost, és megmentsék a munkahelyeket – idézi a telex.hu Lázárt.
A fideszes politikus felháborítónak tartja, hogy „a magyar adófizetők bizalmával visszaélve, becsapva a kormányt, becsapták a makóiakat és becsapták a munkavállalóikat, amikor azt ígérték hogy felveszik az állami támogatást, megtartják a dolgozókat, és tovább építik a vállalatot”. Lázár állítása szerint ehhez képest „leépítik a céget, terrorizálják a munkavállalókat, fenyegetik folyamatosan az itt dolgozókat”.
Lázár a helyzet megoldása érdekében három dolgot kér a kabinettől:
- A Continental csoport magyarországi cégei, fejlesztései és beruházásai „egy büdös fillért ne kapjanak a kormánytól, amíg nem tisztázódik, hogy elküldik-e az embereket, vagy megtartják őket.
- A korábban nyújtott összes támogatást vizsgáltassa ki a kormány a Continentalnál és a hasonló cégeknél. Tisztázni kell, hogy vajon becsapták-e az államot.
- Minden Continentalnál dolgozó elbocsátott ember kapjon támogatást és segítséget a kormányzattól, hogy új munkahelye lehessen. „Senkit nem hagyhatunk az út szélén, akit a Continental becsapott”.
A ContiTech makói üzeme a Continental magyarországi gyárainak egyike, ahol összesen 1600-an dolgoznak. Az üzemben gumiból, műanyagból, fémből és textilből készült termékeket, rendszereket és intelligens komponenseket állítanak elő a gépgyártás, a gyártóüzemek, a bányászat, a mezőgazdaság, az autóipar és egyéb fontos iparágak számára. A cég honlapján az olvasható, hogy a vállalat Csongrád megye legnagyobb munkáltatójává nőtte ki magát.
Kora tavasszal azért szerveztek sztrájkot Makón, mert a cégcsoport két üzemében, Makón és Vácott felbontották a kollektív szerződést, a munkabeszüntetés szervezői a megszerzett jogaik megtartása miatt állították meg a munkát a gyárban. Ezután közel 100 dolgozót küldtek el az üzemből. Az ügyvezető cáfolta azokat a vádakat, amelyek szerint a sztrájkolókat küldték volna el megtorlásként. A leépítést az igazgató szerint üzleti megfontolások miatt kell meglépniük, mivel az üzem veszteséget termel, egyfelől a globális félvezetőhiány, másfelől az elektromos autók térnyerése miatt.