"A kormány szívesen segít anyagi eszközökkel is" a fővárosnak. Arról folynak még technikai egyeztetések, hogy ez milyen formában valósul meg.
Annak kapcsán, hogy a metrófelújítás idejére nagy számban kell pótlóbuszokat beszerezni, bérelni vagy vásárolni, a miniszter azt hangsúlyozta: azt kérik, hogy az érintettek vegyék figyelembe a magyar buszgyártási kapacitásokat. A következő években mintegy ezer busz beszerzése válhat szükségessé, és van hat-nyolc, buszok összeszerelésével, illetve részben gyártásával foglalkozó magyar tulajdonú vállalat is. "A magyar ipar mellett lobbizunk", hogy a versenybe magyar szereplők is beszállhassanak. Együttműködésre van szükség a főváros és a kormány között, az egyeztetési kultúrán pedig még lehet javítani. A horizontális egyeztetés nagy kihívás.
A magyarországi kvótanépszavazás a miniszter szerint nem fogja gyengíteni az EU-t. Az illegális bevándorlást és a gazdasági migrációt viszont meg kell akadályozni. Míg a német munkaerőpiacnak egyes számítások szerint évi félmillió bevándorlóra van szüksége, addig a magyar kormány nemzetstratégiájába nem tartozik bele a bevándorlás. Még ha lehetnek is demográfiai nehézségek, az "utánpótlást" nem afrikai migránsokkal, hanem határon túli magyar identitású polgárokkal képzeli el a magyar kormány. E két álláspont között pedig áthidalhatatlan a különbség.
A Magyar Nemzeti Bank alapítványaival kapcsolatban kifejtette: ezek az ügyek alkalmasak arra, hogy eltereljék a figyelmet a jegybank fantasztikus teljesítményeiről, az alacsony kamatok és a felpörgetett hitelezés eredményeiről. Az alapítványok céljait nem lehet kifogásolni, ugyanakkor az MNB vezetői felelősek azért, hogy minden törvényesen történt-e.