Jócskán megnyúltak egyes Budapestre érkező és innen induló járatok le- és felszállási útvonalai július végétől – írja a 24.hu pilóták beszámolója alapján. Ezt alátámasztják a magyar fővárosba közlekedő légitársaságok gépeinek repülési adatai is. Nagyjából azóta érzékelhető a változás, hogy bő két hete megjelent Orbán Viktor miniszterelnök aláírásával az a kormányrendelet, amely megtiltotta a béremelést keveslő légiirányítók tervezett sztrájkját.
Azóta a repülők a korábbi – a lehető legrövidebb – útvonal helyett gyakran nagyobb kanyarokat, hurkokat tesznek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében. A térképeken is kivehető kacskaringókat a légiirányítók jelölik ki a gépek számára. A Dubaj–Budapest járat útvonala például májustól júliusig szinte nyílegyenes volt, augusztusban viszont a lenti képernyőfotó alapján már jókora kanyarokkal érte csak el Ferihegyet.
Megjáratták a Wizz Air rodoszi járatát is, és nem tettek kivételt az OE-LEM lajstromjelű Bombardier-vel sem. Ezt magángépet Mészáros Lőrinc milliárdos rendszeresen használja, de utazott már rajta Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke is. A hírportál információja szerint a hosszabb útvonalakat szabályosan, a biztonsági előírásoknak megfelelően jelölik ki a gépeknek, de jellemzően csak akkor szokták bejárni, ha túlságosan megtelik a főváros felett a légtér, illetve arra készülve határozzák meg őket, ha megszakadna a rádiókapcsolat, és a pilótának az irányítók segítsége nélkül kellene földet érnie.