Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének gyártásánál felhasznált alapanyag nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, ez a hiba a Wizz Airt is érzékenyen érinti.

A Pratt & Whitney anyavállalata, az RTX közlése szerint a 2015 és 2021 között gyártott hajtóművek nagynyomású fokozatának turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt az előírt idő előtt át kell vizsgálni az érintett példányokat – számolt be róla az airportal.hu.

Kevesebb profitra számít a Wizz Air

A magyar hátterű fapados légitársaság az elemzői várakozások alatt csökkentette éves profitprognózisát, a folytatódó makrogazdasági bizonytalanságra és a nehéz működési körülményekre hivatkozva.

A Wizz Air 522,9 millió eurós működési nyereséget ért el a szeptember 30-ig tartó félévben, szemben az egy évvel korábbi 63,8 millió eurós veszteséggel. Hat hónap alatt 33 millió utast szállítottak a korábbi 26,5 millióval szemben. Az eredmények javulásában fontos szerepet játszik, hogy amíg az utaskilométerre vetített bevétel 9,6 százalékkal, 4,91 euróra emelkedett, addig az üzemanyagköltség 26,5 százalékkal, 1,55 euróra zsugorodott. Váradi József vezérigazgató a Reutersnek nyilatkozva kifejtette:

a legfontosabb kérdés az, hogyan lehet a hajtómű-ellenőrzési programot a működés legkisebb mértékű zavarásával befejezni.

A légitársaság közölte, hogy a 2024-es pénzügyi év végéig 21 darab Airbus 321neo repülőgép átvételére készül, valamint azt, hogy kártérítést is kapott az RTX-től a repülőgépek hajtóműveinek vizsgálatára vonatkozó igénye miatt.

Rengeteg hajtóművet kell még átvizsgálni

Bár a hiba nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, a következő egy évben további 1000 erőforrást kell soron kívül átvizsgálni, ez a forgalomban lévő PW1100G-JM típusú hajtóművek mintegy 40 százalékát érinti.

Az erőforrásokat le kell szerelni és vissza kell küldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol teljesen szét kell szedni őket, majd az érintett alkatrészt át kell vizsgálni, szükség esetén pedig cserélni. A hajtóműveket ezt követően lehet újra összeszerelni és visszajuttatni az üzemeltetőhöz.