A megbízás része annak a megvizsgálása is, hogy a koncesszióból származó bevétel miként vonható be a vasút finanszírozásába. Tehát a koncesszió csak a személyszállítási szolgáltatásra terjedne ki, a vasút megépítésére nem.
A határozat kitér arra is, hogy a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kiszolgálását a 100a számú vasútvonal - Kőbánya-Kispest és Monor állomások közötti - új kétvágányú vasútvonalon lévő átmenő vasútállomás kialakításával kell megtervezni. Az új vágányokon ingajáratok üzemelnének.
A projekt engedélyezési tervét jövő év szeptember végéig kell előkészíteni a nemzeti fejlesztési miniszternek, akinek feladata még a megvalósítás és a lehetséges finanszírozás részletes ütemezésének meghatározása is.
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Előrehozott parlamenti választás lesz – a nyugdíj és az infláció is forró téma
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Bombariadó az Ukrajnából érkező vonatokon, utasokat szállítottak le Magyarországon
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni