A közlemény szerint a szerelvény az autópályákon csak éjszaka halad és a Gönyű-Tiszaújváros utat három éjszaka alatt teszi meg.
A kolonna hetven méter hosszú, 4,5 méter magas, 4,5 méter széles és 148 tonnás. A szállító járművel együtt a szerelvény összesen 96 méter hosszú és 309 tonna súlyú lesz.
A járműszerelvény egy négytengelyes vontatóból, egy 8 tengelyes és egy 13 tengelyes THP-pótkocsiból, valamint egy nyolctengelyes toló vontatóból épül fel. Tengelyenként 8-8 kereke van, a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kolonna a két végén a pótkocsikon elhelyezett forgózsámolyokhoz lesz rögzítve hegesztéssel és láncokkal.
A szerelvényt több mint húsz ember kíséri majd, rendőrök, szakkísérők, bontásokat és helyreállításokat végzők.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a jármű szerda este indul el a gönyűi kikötőből. Este hét órakor a kihajtás idejére teljesen lezárják az 1-es utat a 113-as kilométerszelvénytől a 813-as úti csomópontig.
A járműszerelvény 22 óra körül éri el az M1-es autópályát, amelyen óránkénti 30 kilométeres sebességgel fog haladni a külső sávban és a leállósávban az Anna-hegyi pihenőhelyig. Az érintett szakaszon a személygépkocsival közlekedők csak az autópálya belső sávját használhatják.
Az Anna-hegyi pihenőhelyről a jármű csütörtök éjszaka indul tovább, emiatt várhatóan este fél 11 körül teljesen lezárják az M0-s autóút hárosi Duna-hídját, 23 órakor pedig a soroksári Duna-ág hídját.
A szerelvény a tervek szerint péntek hajnali négy órára éri el az M3-as autópálya nagyfügedi pihenőhelyét, ahonnan péntek éjszaka indul el Tiszaújvárosba. Péntek éjszaka egy óra körül várhatóan teljesen lezárják az M3-as autópálya 156-os kilométerszelvényében lévő csomópontot.
A közútkezelő arra kéri az autósokat, hogy a járműszerelvény környezetében fokozott figyelemmel közlekedjenek, a tehergépkocsik tartsák be az előzési tilalmat. A szállítás idején helyenként torlódások alakulhatnak ki, ezért hosszabb menetidővel kell számolni.