A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint az online Árfigyelő rendszerre hivatkozva egy vélhetően önkényesen összeállított napi kosárérték alapján azt sugallta a Lidl, hogy általánosságban náluk a legolcsóbb a termékkínálata.

A GVH észlelése szerint a Lidl 2023 november 4-től kezdődően azt az állítást alkalmazta a kereskedelmi kommunikációjában, hogy a „Lidl az alacsony árak bajnoka”, amellyel a fogyasztók felé azt sugallták, hogy általánosságbna, minden egyes hazai áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb. Ennél fogva az üzenet tartalma piacelsőségi állítás lehetett.

A versenyhatóság arra hívta fel a figyelmet, hogy a piacelsőségi állítások az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgálnak a fogyasztók számára.

Erre tekintettel csak akkor állíthat egy vállalkozás ilyet, ha az a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan, az adott állítást megalapozó objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják.

A GVH leszögezi, hogy az eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy a Lidl jogsértést követett el.

Vezetőváltás a Lidl Magyarországnál

Szeptembertől új vezető kerül a Lidl Magyarország élére, amelynek jelenlegi igazgatója, Grósz Jenő a német anyavállalattól régiós irányítói megbízást kapott – tudta meg az Economx.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább