Magyarországon a logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja, jelenleg is közel 2500-ra tehető azon cégek száma, amelyek a magyar logisztikai ipar valamely szegmensében dolgoznak.
Az ágazat több mint 280 ezer főt foglalkoztat és a GDP 5 százalékát állítja elő. A kormány célja, hogy ez az arány 2030-ra 10 százalékra növekedjen – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
Az ország gazdasági teljesítményének növelése érdekében a kormány megemelte a fuvarozóknak adható adómentes napidíjat, amely
- belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra,
- míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra nőtt.
A szektor versenyképességének további növelése érdekében a kormány most arról határozott, hogy egységes szabályozási, minősítési és ellenőrzési rendszert hoz létre, hogy a logisztikai szolgáltató szektor beruházásai koordinált keretek között és hatékonyabban valósuljanak meg.
A döntés értelmében létrejön egy új minősítési rendszer, az új szabályozás három kategóriába sorolja a logisztikai parkokat:
- intermodális logisztikai park,
- regionális logisztikai park
- és helyi logisztikai park.
Mire jó a logisztikai park cím?
A GFM felhívta a figyelmet arra, hogy a logisztikai park cím közvetlen előnnyel nem jár, nem jelent közvetlen pénzügyi támogatást, azonban a címet elnyerők célzott támogatási programokra pályázhatnak, célzott kedvezményeket kaphatnak és a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításra vonatkozó kérelmük elbírálása egyszerűsített eljárásban történik.
A logisztikai park cím odaítélésére a Tudományos és Innovációs, Technológiai, Ipari és Logisztikai Park Tanács tesz javaslatot kérelem alapján, a cím odaítéléséről az iparügyekért felelős miniszter dönt.
Azok a már most is működő szolgáltató egységek, amelyek megfelelnek a logisztikai park feltételeinek, azaz tevékenységüket legalább 3 hektár területen és 3000 négyzetméter fedett raktárbázissal végzik, 2024. december 31-ig szerezhetnek logisztikai park címet.
Ennek hiányában a határidőt követően logisztikai tevékenységüket nem folytathatják – hangsúlyozta a GFM.
Az intézkedéstől a kormány azt várja, hogy Magyarország hatékonyabban használja ki kedvező földrajzi adottságait, a makrotérségeket összekapcsoló hídszerepét.
A logisztikai parkok fejlesztésével növekedjen a hazai térségek vonzereje, csökkenjenek a területi különbségek, az új befektetésekkel és magasabb hozzáadott értékű tevékenységek megvalósulásával pedig növekedjen az ország gazdasági teljesítménye.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!