Kompromisszumos megoldást köthet a lap információ szerint a BKV és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.: legkésőbb január 11-ig fel kell vonulnia a munkaterületre és folytatnia kell a novemberben abbahagyott munkát a kivitelezőnek, cserébe többletforrásokat kapnak a 2017-es szerződésben foglalt 47,8 milliárd forinthoz képest.
Az ügy előzménye, hogy júliusban döntött a BKV a munkálatok felfüggesztéséről, amely a folyamatban lévő déli - Népliget - Kőbánya-Kispest állomások közötti - szakasz korszerűsítésének befejezését, továbbá a középső - Lehel tér - Nagyvárad tér - szakasz állomásainak felújítási munkálatait nem befolyásolja. Lehetőséget ad azonban arra, hogy a szerződéses felek között további egyeztető tárgyalások során megállapodás születhessen. A rekonstrukció befejezésének határideje így is átcsúszik 2023 januárjára, miközben az uniós támogatás elszámolási határideje 2023 vége. Ha addigra nem sikerül befejezni, akkor sok tízmilliárd forintot bukhat az uniós támogatásból a főváros és vele együtt a magyar állam.
Azért lépett így a fővárosi vállalat, mert a Swietelsky Vasúttechnika márciusban 18 milliárdos többletköveteléssel állt elő az északi és a déli szakaszon előállt sorozatos csúszásra és extra feladatokra hivatkozva.
A Swietelskynek is érdekében állt a folytatás, hiszen a kényszerű szerződésbontást hosszadalmas elszámolási vita követte volna bizonytalan végkifejlettel. A Karácsony-kabinetnek se volt nagy mozgástere az alkudozáshoz. Az uniós keretösszegben szereplő tartalék alaposan megcsappant az elmúlt években. Ráadásul a cég fellépését a kabinet néhány tagja erősen zsarolás-ízűnek érezte. Végül mindenki hátrébb lépett egy kicsit. A főváros hajlandó volt ráfizetni, a Vasúttechnika pedig a kezdeti elzárkózás után megelégedett kevesebbel. Most már csak az iránytóhatóságnak és a minisztériumnak kell rábólintania az egyezségre - írja a napilap a háttérről.