A most átadott rövid szakaszon egy egy körforgalmú csomópont készült a 76-os főút és a 71-es főút csatlakozásában, valamint egy ideiglenes körforgalmú csomópont épült a szakasz végén, mely biztosítja a kapcsolatot az M76 autóút és a 76-os főút között az M76 autóút csatlakozó, sármelléki szakaszának elkészültéig.
Az M76 első szakaszát az M7 autópálya Holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között még 2020 októberében adták át. Az 5,6 kilométeres szakasszal párhuzamosan zajlottak a munkák a folytatásban is, Fenékpusztáig.
Balatonszentgyörgytől Fenékpusztáig 6 felüljáró épült:
- Kettő a Zala folyó fölé, az M76 autóúton és a 76-os főúton.
- Szintén kettő a MÁV Balatonszentgyörgy-Tapolca-Ukk villamosított vasútvonal fölé, melyeknek köszönhetően balesetveszély nélkül lehet átkelni a vágányok felett, és nem kell várakozni míg a szerelvények áthaladnak.
- Egy a Balatonberényi bekötő út felett az M76 autóúton,
- és egy a 71-es főút felett a 71-es és a 76-os főút körforgalmi csomópontjánál.
Készült ezen kívül 4 vidraátjáró is.
A beruházás részeként megújult a Balatoni Bringakör is mintegy 1,5 km hosszon, továbbá elkészült a Sármellék felé vezető kerékpárút első szakasza is.
Folytatódik az építés
A Keszthely-Fenékpuszta és Sármellék közötti 11 kilométeres szakaszra, valamint a Sármellék és Zalaegerszeg-Kelet közötti 23,6 kilométeres szakaszra 2022. február 28-án jelent meg a kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás felhívása - írta a NIF.