Kevesebb új autó talált gazdára és zsugorodott a használtautó-piac is, miközben korosodik flotta - írja a magyar autópiac tavalyi évéről a Totalcar.
Az autók átlagéletkorának alakulása alapján negatív csúcsot döntött az autópiac 2023-ban: a június végén nyilvántartott több mint 4,1 millió személyautó átlagban 15,6 éves volt. 2006-ban és 2007-ben még alig több mint 10 év volt az átlagéletkor, 2010-ben már 11,3, 2015-ben pedig 13,7 évnél járt.
Az újautó-piac sem tudott növekedési pályára állni részben az autók drágulása miatt, részben az infláció megugrása miatt. Ráadásul a hitelből vagy lízingkonstrukció segítségével történő vásárlás sem volt opció, mivel rendkívül magasak voltak a kamatok.
A Datahouse adatai szerint 2023 első tizenegy hónapjában kevesebb mint 100 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 4 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi szinttől, így az uniós országok közül egyedül nálunk zsugorodott a piac.
A használtautó-piacon is csökkenés történt: kevesebb mint 99 ezer használt autót helyeztek forgalomba a tavalyi év első tizenegy hónapjában az egy évvel korábbi közel 119 ezres számmal szemben. A behozott használt autók 32 százaléka ráadásul idősebb volt 16 évnél, 34 százalékuk pedig 11 és 15 év közötti, így mindössze a fennmaradó 34 százalék volt fiatalabb 10 évnél.
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

A fasorba sincsenek az állampapírok: örülhet, aki egy másik hazai pályán fektetett be

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható
Brutális ukrán támadás, halálos sebet kaphatott az orosz gázellátás

Meglépte Musk: eladta az X-et, nem meglepő a vevő

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Mi ez a nagy fegyverkezési láz a Balkánon? – Ellenőriztük a tényeket

Hatalmas robbanással vált a tűz martalékává Putyin limuzinja, kitört a pánik Moszkvában – videó

Népharag zúdul a láncokra Európában, a vásárlók elmossák az élelmiszerinflációt
