A Z generációt célzó kampány keretében, melyet a Magyar Turisztikai Ügynökség rendezett, több külföldi influenszer is részt vett.

Azonban Gerő Gábor, a Limitless Creativity influenszermarketinggel foglalkozó Limitless Creativity tulajdonosa szerint nem foglalták bele a szerződésbe, hogy a meghívott influenszerek megjelöljék a közösségi médiában megjelent posztjaikban, hogy hol tartózkodnak – írja a hétfői Népszavára hivatkozva a HVG.

Bányai Judit, a Nemakarokbeleszólni nevű oldal alkotója és a Fókuszcsoport Youtube-csatorna vezetője azt mondta, hogy az ilyen szerződésekben minden esetben kikötik az elvárásokat, ebben az esetben pedig ez a helyszín, azaz a főváros megjelenése lett volna.

Az ugyanis nem titok, hogy a kampányhoz kapcsolódó tartalmak fizetettek voltak, erre utal a #ad, #hirdetés hashtag is.

Többük posztjaiban viszont nemhogy a várost, de Magyarországot sem sikerült megnevezni. Egyik legismertebbjük, Haley Kalil például egyik videója alatt helyszínként Prágát jelölte meg.

Május végén 100 hazai és 50 külföldi influenszert buliztatott a Magyar Turisztikai Ügynökség a fővárosban, a nemzetközi vendégek között volt a 25 millió követővel rendelkező David Dobrik youtuber, valamint a 26 milliós követőtáborral bíró Hannah Stocking is.

A hazai influenszerek közül Whisper Ton vett részt a bulihétvégén, aki az esemény után nem sokkal minden tartalmat törölt az Instagramjáról, vélhetően a követők negatív reakciója miatt. Később azonban a tartalmak újra elérhetővé váltak.

Egyes becslések szerint az influenszer-parti az egymilliárd forintot is meghaladta és csak a külföldi véleményvezéreknek fizettek, akik számára még állítólag a szállást és az ellátást is megszervezték.

Nem fogja elhinni, hogy melyek a legbarátságosabb nemzetek a világon

Egy friss felmérés a Big Five személyiségteszt alapján próbált igazságot tenni a kérdésben.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→