A jegybank szerint e helyzetben elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény - saját ügyfeleinek személyes kiszolgálásra vonatkozó tényleges igények alapján - az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot, például ügyfélkiszolgálási napokon délután 3-kor történő fiókzárással határoz meg egyes fiókjainál - áll a szövetség közleményében.
A bankszövetség arra kéri tagjait, hogy erre figyelemmel állapítsák bankfiókjaik és kirendeltségeik nyitvatartását, és erről ügyfélkörüket tájékoztassák.
A bankszektor arra törekszik, hogy minden régióban legyen a lakosság számára elérhető közelségben nyitva tartó bankfiók. Ezen a héten munkatársaink átcsoportosításával és átszervezésével az 1956 magyarországi bankfiókból és kirendeltségből 1860 esetben tudták a pénzügyi szolgáltatásokat folyamatosan biztosítani.
Az elektronikus pénzügyi szolgáltatások működnek, az igénybevételük folyamatosan emelkedik, így elsősorban a bankkártyás fizetést, az internetbankot, a mobilbankot, a videóbankot, az elektronikus levelezést és kapcsolattartást, továbbá szükség esetén a call centereket javasolják.
Az MNB ma jelentette be, hogy - összhangban a kormány kijárási rendeletével - elvárja: a pénzügyi intézmények a vírusveszély idején is tartsák nyitva fiókjaikat és szolgálják ki ügyfeleiket azokban. Ez nem zárja ki annak lehetőségét, hogy - ha az ügyfelek személyes kiszolgálási igénye ténylegesen lecsökkent - egyes fiókoknál rövidített nyitvatartást vagy a nap egy szakában csak az időseknek történő ügyfélkiszolgálást alkalmazzanak. Jelentős számú ügyfélkifogás esetén vissza kell térni a megszokott nyitvatartáshoz.