Évtizedes vita folyik az Európai Unióban arról, hogy mikortól és milyen tempóban vezessék ki az elavultnak ítélt fosszilis üzemanyagot használó hajtásmódot a közlekedésből. Bár többször nekifutottak a megegyezésnek, sőt még céldátum is született az ügyben, végül a németek kiharcolták az e-üzemanyagokat használó autók kivételét, ami a belsőégésűek utolsó mentsvára lehet – írja a Zöld Pálya.
Az e-üzemanyag
Az e-benzin egy olyan üzemanyag, aminek az alapanyaga hidrogén, illetve a levegőből kinyert CO2, és ez azzal kecsegtet, hogy a zöld hidrogén mellett pontosan annyi szén-dioxid szabadul fel az elégetésekor, amennyit a gyártása során fel kell használni.A megegyezés értelmében 2035-től nem lehet a nemzetközösségen belül belsőégésű motort használó járműveket forgalomba hozni, de a német lobbisták képviselői most ennél is tovább mentek: a VDA javaslata szerint a 2045 után nem lehet majd fosszilis üzemanyagokat forgalmazni, és
A MEGMARADT "JÉGKORSZAKI" JÁRMŰVEK IS CSAK LEGFELJEBB KIBOCSÁTÁSMENTES MŰKÖDÉST BIZTOSÍTÓ BIO-, ILLETVE E-ÜZEMANYAGOKKAL MARADHATNÁNAK FORGALOMBAN.
A lobbicsoport döntése szembemegy a megengedőbb amerikai szabályozással, szerintük az európai direktíva nem elég szigorú, és a klímasemlegességi cél eléréséhez a jelenleg érvényben lévő szabályozások nem lesznek elegendőek.