Az új létesítményt a Gromov Repüléskutató Intézet infrastruktúrájára alapozva fejlesztették ki. Öt és fél kilométeres leszállópályája, amely a maga nemében a leghosszabb Európában, a katonai, a teher- és utasszállító gépek minden típusának fogadására alkalmas. Ezen a repülőtéren rendezték meg kétévenként a Nemzetközi Légi- és Űrszalont (MAKSZ).
Az alapvetően "fapados" és charterjáratok fogadására berendezkedő zsukovszikiji repülőtér kiépítése mellett az orosz főváros három nemzetközi repülőtere - Seremetyevo, Vnukovo és Domogyedovo - túlzsúfoltsága és szolgáltatásainak drágasága miatt döntöttek. (Korábban a 2010-ben bezárt Bikovo is fogadott nemzetközi járatokat.)
A moszkvai közúti körgyűrűtől mintegy 20 kilométerre délkeletre található Zsukovszkij kiépítésének első üteme 2014-ben kezdődött el, amelynek keretében egy 15 ezer négyzetméteres terminál készült el, áteresztő képessége évi 4 millió utas. 2019-re a tervek szerint a létesítménynek két, együttesen 60 ezer négyzetméteres terminálja lesz, évi 12 millió fős kapacitással.
A repülőtér tulajdonosa a 75 százalék mínusz egy részvény arányban a repterek építésére, bővítésére és igazgatására szakosodott litván Avia Solutions Group holdinghoz tartozó Ramport Aero Rt., amely a balti állam és Oroszország mellett Lengyelországban és Olaszországban is jelen van. A kisebbségi tulajdonos a technológia-kivitelt támogató Rosztyeh (Rostec) állami cég Rosszija elnevezésű közlekedési és kiállítási leányvállalata.
Az egyelőre nem konkretizált tervek szerint Zsukovszkij repülőterére is közvetlen expresszvonat jár majd a moszkvai belvárosból, miként Seremetyevóra, Vnukovóra és Domogyedovóra. Ez a vonat a Kazanyi pályaudvarról indul majd. A reptér mellett felépítenek egy 250 szobás szállodát és parkolórendszert is.
A reptér avatásán részt vett Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök és kormányának több tagja is. A létesítmény átadását eredetileg március 15-re tervezték, de az ünnepséget az orosz közlekedésbiztonsági hatóság (Rosztransznadzor) kifogásai miatt el kellett halasztani.