A magyarországi reklámadó bevezetésével kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy annak 65 százalékát az RTL köteles befizetni, miközben a reklámoknak csak 15 százalékából részesül. A törvényalkotó szerinte a TV2-t támogatta, amikor a konkurens csatorna számára egy módosítással adókönnyítést tett lehetővé. Amikor viszont kiderült, hogy az az RTL-nek is kedvez, akkor módosították a szöveget, hogy ez utóbbinak nagyobb összeget kelljen fizetnie - hangsúlyozta Gerkens.
A vezérigazgató szerint a reklámadó "óriási (tétel) az RTL-nek, de marginális az államnak, hiszen a köztelevíziós költségek alig 10 százalékának felel meg". Szerinte valójában "ez kísérlet arra, hogy az RTL Klubot médiarészvényeinek alacsony árú értékesítésére késztessék". Megjegyezte, hogy ezt a "technikát" a magyar kormány már tavaly is használta: amikor a TV2 akkori tulajdonosa, a ProSieben német csatorna bejelentette eladási szándékát, a kormány azonnal jelezte, hogy reklámadót vezet be, ez pedig elijesztette a potenciális külföldi befektetőket, például a svéd Modern Times Groupot. "Aztán a TV2-t két alkalmazottja vette meg, feltehetően strómanok. Az adó arra szolgált, hogy a csatornát biztosan barátok szerezzék meg" - vélekedett az RTL vezérigazgatója.
A Libérationnak arra a kérdésére, miért kellett a reklámadóig várni arra, hogy az RTL "igazi híradóval" jelentkezzen, Gerkens elmondta: az RTL már néhány évvel ezelőtt politikai tévéhíradót csinált, de amikor a TV2 elment bulvárosabb irányba, akkor ők is követték. A TV2 már az RTL előtt áttette 18 órára a híradóját, ezért - mint a vezérigazgató fogalmazott - az RTL is kénytelen volt hasonló témákkal foglalkozni: bűnügyekkel és balesetekkel. "Aztán teszteltünk egy politikai híradót egy másik kábelcsatornánkon. És miután jól ment, úgy döntöttünk, hogy visszatérünk egy politikai aktualitásokat feldolgozó változathoz a fő csatornánkon is" - tette hozzá.
Gerkens megerősítette, hogy újabban testőrök kísérik, miután közvetítőkön keresztül "üzeneteket" kapott. Ennek ellenére nem fog engedni "sem a pénzügyi és gazdasági zsarolásnak, sem a szerkesztői függetlenséget sértő nyomásoknak". "Nem hagyjuk magunkat kisajátítani, s a piacon maradunk mindenáron. És minden jogi utat ki fogunk meríteni, Magyarországon és külföldön is, akkor is, ha ez évekbe fog telni" - tette hozzá az RTL Klub vezetője.