Az érdekképviselet közlése szerint azért alakították meg a sztrájkbizottságot, mert a munkáltató 2014. január 1-jei hatállyal felmondta a 10 éve folyamatosan alkalmazott mozdonyvezetői bértáblát, valamint az integrált személyszállító társaság kollektív szerződését úgy kívánja módosítani, hogy csökkenti a jelenleg a mozdonyvezetőket megillető műszakpótlék mértékét, illetve más jövedelmi elemeket.
"A MÁV a szervezeti változásokkal kapcsolatos egyeztetéseken való konstruktív részvételt javasolja a Mozdonyvezetők Szakszervezete vezetőségének, az utazóközönség sztrájkkal való fenyegetése helyett" - fogalmazott a MÁV Zrt. írásos válaszában.
A tájékoztatás szerint a nemzeti vasúttársaság vezetőségének célja a MÁV vállalatcsoport előző kormányok alatt széttördelt szervezetének újbóli egységesítése, ami hatékonyabb működést és az utasok igényeinek emelkedő színvonalú kiszolgálását eredményezi.
A személyszállító MÁV-START Zrt., a járműjavító-karbantartó MÁV-GÉPÉSZET Zrt. valamint a vontatási MÁV-TRAKCIÓ Zrt. összeolvadásával a vállalatcsoport szervezete egységesebbé válik. Már eddig is jelentősen csökkent a vezetői szintek száma, letisztultabb lett a három nagyvállalat irányítási struktúrája - emelte ki a vasúttársaság.
A MÁV válaszában hangsúlyozta azt is: cáfolja a Mozdonyvezetők Szakszervezetének kijelentését, miszerint a munkáltatónak célja lenne a "mozdonyvezetői foglalkoztatás szabályainak rontása". A vasúttársaság szerint az átalakítás a munkahelyek megőrzését is célozza. Ezt mutatja, hogy a vállalat vezetősége írásos megállapodásban vállalta, nem hajt végre csoportos létszámleépítést az elkövetkező időszakban - olvasható a válaszban.