Az elővárosi forgalomban minden korábbinál nagyobb kapacitást nyújtanak a 600 ülőhelyes – közölte a MÁV.
A decemberi menetrendváltástól már a megrendelt 40 darab emeletes motorvonat több mint fele, 22 új szerelvény áll rendelkezésre, főként a fővárosi agglomerációs vonalakon. A teljes flotta megérkezésével, tervezetten jövő év végétől, a fővárosi elővárosi vonalakon szinte teljes egészében FLIRT és KISS motorvonatok közlekedhetnek.
A modern motorvonatok a vidéki vonalakon régebbi járműveket is kiválthatnak.
Szombat kora este – szombati munkanap lévén – elindul az első KISS a Budapest–Győr vasútvonalon, Budapest-Kelenföldről 18:10-kor gördül ki G10-es vonatként.
A decemberi menetrendváltástól munkanapokon reggel és délután egy-egy járatban áll forgalomba a KISS a győri vonalon. A Hegyeshalomból 4:57-kor induló gyorsított járaton – többek között Mosonmagyaróvár, Győr, Komárom, Tatabánya érintésével – utazhatunk az emeletes motorvonattal Budapest Keleti pályaudvarra, ahova a szerelvény menetrend szerint 7:19-re érkezik. Délután, szintén a Keletiből, a 17:01-kor induló G10-es vonatban, Bicskét és Tatabányát is érintve, Győrig közlekedik a KISS.
December 12-én elindul az első KISS a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza vasútvonalon, december 17-től pedig már péntek esténként és hétvégente is lehet utazni a vonal egyes sebesvonatjain az emeletes motorvonattal. A péntek esti KISS, menetrend szerint 18:28-kor indul Budapest Nyugati pályaudvarról, és 22:19-re érkezik Nyíregyházára. Szombaton három – Nyíregyházáról 5:45-kor, illetve 15:45-kor, és Budapestről 10:28-kor induló –, vasárnap két – Budapest Nyugati pályaudvarról 6:28-kor, Nyíregyházáról 13:45-kor induló – járatban közlekedik KISS.
A beálló szerelvények mindkét vonalon FLIRT motorvonatokat váltanak ki, így ezek a járatok 200 fővel nagyobb kapacitással közlekednek, mint korábban.