A mostani kormányhatározat a turizmusfejlesztési célra felhasználható európai uniós források összehangolásáról címet viseli, ennek utolsó mondata intézkedik a korábbi határozat - indoklás nélküli - visszavonásáról.
A most visszavont határozat több fejlesztési célcsoportot tartalmaz, megjelölve azt, hogy ezekre mennyi pénzt szán a kormány 2020 végéig uniós és hazai forrásból összesen. Így például turisztikai fejlesztésre 26,7 milliárd szerepel benne, ebből 3,5 milliárd jut kerékpárutak építésére és 2,5 milliárd a borutak kialakítására. A gazdaság fejlesztésére 25,2 milliárd forint volt az előirányzat, ebből legnagyobb tétel a balatoni cégek versenyképességének a javítása, 6,2 milliárdból.
A Balaton vízminőségének a javítása 59,2 milliárd forinttal szerepelt a visszavont határozatban, legnagyobb tétele a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése 35 milliárdból. A közlekedés 95,5 milliárdjába tartozott - egyebek mellett - a 710-es számú út (a leendő M8-as autópálya) Balatonkenese és az M7-es közötti elmaradt 3 kilométeres szakaszának a megépítése, autópálya csomóponttal 9 milliárdból továbbá az elektromos vasúti kör kiépítése és a központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül 25 milliárdért.
Így a mostani visszavonás vélhetően technikai jellegű és lesz pénz a 2014-2020-as uniós ciklusban is a Balaton fejlesztésére.