Az gyár 15 ezer négyzetméteres területén kezdetben körülbelül 50 embert, de az év végére már 100, majd idővel 250 embert fognak foglalkoztatni. A magyar mérnökök francia- illetve németországi képzése már megkezdődött, a próbagyártást már néhány hónappal ezelőtt megkezdték Békéscsabán, de a szériagyártás csak most indul teljes Gyulán.
A megnyitón részt vett többek között Palkovics László, Maróth Gáspár a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkára, valamint Laurent Mazoué, az Airbus Helicopters üzemelésért felelős ügyvezető igazgatója - derül ki a cég közleményéből.
Mazoué az ünnepélyes megnyitón elmondta, hogy a gyár indulásával Magyarország az Airbus-család és az európai légiipar részévé válik. Szerinte az ország tökéletesen illeszkedik a cég stratégiájába, amelynek lényege a földrajzi és kulturális közelség mellett, a megfizethető munkaerő, valamint a kiváló minőségű munka, és ezek miatt döntött az Airbus a gyulai helyszín mellett.
A védelmi ipari stratégia keretében a magyar légi ipart is előbb az európai középmezőnybe, majd az évtized végére legalább a gyártásban, a kontinens élvonalába tervezzük felemelni.
- hangzott el Palkovics László minisztertől, aki szerint ehhez nagyban hozzájárul a gyulai Airbus gyártókomplexum átadása.
Maróth Gáspár elmondta, hogy a viharsarki városba Európa egyik vezető vállalata települt, és Magyarország ezúttal nem csak a helyszínt és a szakképzett munkaerőt biztosítja, hanem 30 százalékban tulajdonos is, így közvetlenül is érdekelt fél a gyár sikeres működésében.
Hosszútávú célok
Ahogy azt korábban megírtuk, a tervek szerint kezdetben 10 gépet fognak munkába állítani, amik számát először szeptemberben fogják növelni, majd egy harmadik körös szállítmánnyal, 2023 elején tudják tovább növelni a kapacitást. A folyamat végén összesen 80 db precíziós gép és munkaállomás fog két műszakban működni, 2000 féle helikopterekben használt precíziós alkatrészen.
Gyula életébe óriási változást hozhat a világcég megtelepedése, ami nem elsősorban az alkalmazottak száma miatt fontos, hanem azért, mert a turizmus-vendéglátás és az élelmiszeripar mellett egy harmadik masszív bevételi forrással is számolhat majd. Az Airbus iparűzési adója több száz milliós éves bevételt jelenthet az önkormányzatnak.
Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója szerint Gyula nem csak a magyar repülőgép-ipari klaszter szülőhelye lesz, idővel egyre inkább ki is nőheti magát. Ezzel összhangban Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos ősszel azt nyilatkozta, az Airbus idetelepedésével Magyarország a repülőgépipar vezető országai közé kerül.