"Célunk, hogy a negyedik mobilszolgáltató versenyképes piaci szereplőként, hatékonyan és eredményesen működjön, valamint fokozza a versenyt a hazai mobilpiacon. Ezzel a lépéssel az elmúlt tíz év legjelentősebb mobilpiaci változása várható, amelynek nyertese az a sok millió mobilt használó ügyfél, akik az erősödő verseny miatt magasabb szolgáltatási színvonalat és kedvezőbb felhasználási feltételeket várhatnak." - mondta el Kalmár István, a Zrt. igazgatóságának elnöke a cég mai bemutatóján.
A vállalat előtt intenzív fejlesztési időszak áll, hogy ez év végére Budapest belső kerületeiben már saját hálózatán kezdje meg a sugárzást. Az új mobilszolgáltató mind hang, mind adat alapú szolgáltatást is nyújt majd. A szolgáltató a beruházásokhoz szükséges pénzügyi forrásokat az iparágban megszokott módon - banki finanszírozásból valamint saját tőkéből - fedezi. A szervezet felépítéséhez jelentős számban keresnek tehetséges szakembereket a vállalati működés minden területére, ugyanakkor a terv egy egyszerű, átlátható és a versenytársakhoz képest kisebb, rugalmasabb cég létrehozása.
Új szereplőként egy érett és telített piacra lépünk be, ezért igazán innovatívnak kell lennünk annak érdekében, hogy ügyfeleket szerezzünk. Olyan új megoldásokat fejlesztünk, amelyeket jelenleg versenytársaink még nem kínálnak. Fejlesztéseinkben hazai szolgáltatóként messzemenően építünk a hazai mérnöki és üzleti tudásra - mondta Schmidt Pál, az MPVI Zrt. igazgatóságának tagja.
Bemutatkozott Magyarország negyedik, magyar tulajdonban álló mobilszolgáltatója, az MPVI Mobil Zrt., melyet három nyereséges vállalat, a Magyar Posta Zrt. (10 százalék), a Magyar Villamos Művek Zrt. (45 százalék) és az MFB Invest Zrt. (45 százalék) konzorciuma hozott létre.
A Napi Gazdaság kérdésére Schmidt Pál üzleti titokra hivatkozva nem árulta el a befektetendő összeg mértékét. A közvetett állami tulajdonában lévő társaság olyan tevékenységet fog végezni, amihez szerintük nem lesz szükség közbeszerzési pályázatra. A lehetséges rendszer szállítókkal már tárgyalnak - tette hozzá Schmidt. A megcélzott piaci részről is korainak tartotta a tájékoztatást Schmidt, a cég alapvetően azokra számít, akik váltani szeretnének. A vezérigazgatót később választják ki.