A Nemzeti Színház előtt felszednék a síneket. Az NFM a portálnak megerősítette, hogy nincsenek kibékülve a csepeli HÉV-vel a mostani formájában. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy akkor is hozzányúlnak-e a HÉV-hez, ha Budapest nem rendezhet olimpiát.
A 2024-es budapesti olimpia nemcsak ideiglenes, hanem maradandó változást is hozhat a csepeliek életében: a fővárosi közgyűlés szerdán szavaz az úgynevezett Master Planről (mestertervről), amely az olimpiarendezéshez szükséges változtatásokat írja le részletesen.
Eszerint épülne egy Csepel-szigetre vezető, Pestre és Budára is átnyúló új híd, a Galvani híd, mégpedig a budai Galvani utca és a pesti Kén utca magasságában. Emellett felszámolnák az 1912-től működő HÉV-vonalat. Az olimpia központi fejlesztési területének ugyanis Észak-Csepelt és környékét jelölték ki a tervezők. Itt lenne a 60 ezres központi stadion a Rákóczi híd és a Kvassay-zsilip közötti területen, szemben vele a médiaközpont, az olimpiai falu a soroksári Duna-ág mentén. A sziget északi csücskében az olimpiai park részeként épülne fel a - többek közt 10, 5 és 3 ezer nézőt befogadó pályákat tartalmazó - teniszcentrum, a 20 ezres kézilabdacsarnok és különböző gyakorlópályák. A Boráros térről induló csepeli HÉV pályája azonban Észak-Csepelen éppen kettéválasztja a helyszíneket.
Az olimpia után ez a 7-es villamos teljesen átvenné a HÉV szerepét. A 2-es meghosszabbításaként járna a Közvágóhídtól, így a csepeli HÉV megszűnne, és felszámolnák a Boráros térről induló, a Nemzeti Színház előtt futó síneket is - írta a VS.hu.