Megtévesztették a fogyasztókat a MindentMent fogászati lánc üzemeltetőjének hirdetései – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Az első jogsértését elkövető magyar kisvállalkozás önként korrigálta a problémákat, ezért a GVH bírság helyett figyelmeztetésben részesítette. A versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a fogászati klinika-láncot működtető MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft. kereskedelmi gyakorlata több ponton tisztességtelennek minősült a fogyasztókkal szemben. A cég ugyanis nem tudta alátámasztani a honlapjának és közösségi reklámjainak egyes állításait például, hogy „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”, „környezettudatos rendelő”.
Csak a jó ügyfélélményt tették közzé
Szintén jogsértő volt a vállalkozás egyoldalú ügyfélvélemény-megjelenítési gyakorlata: a cég ugyanis kizárólag a kedvező visszajelzéseket tette közzé honlapján, mellőzve erről a fogyasztók megfelelő tájékoztatását.
A fogklinika-lánc az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte egyes jogsértéseit, módosította az alátámasztatlan reklámállításokat és korrigálta a megtévesztő vélemény-feltüntetési gyakorlatát is. A GVH Versenytanácsa tekintettel volt arra is, hogy a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, valamint első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést.
A társaság reagálása a GVH döntésére
„Mint ünnepnapon a fogfájás, úgy hiányzott ez nekünk. Rosszul esik a Gazdasági Versenyhivatal döntése, mert szerintünk a gyakorlatban nagyon nehezen betartható a szabályok egy része, de a szabály az szabály, ezt tudomásul kell venni. Beismerjük, hogy hibáztunk, és mindent megteszünk, hogy a legapróbb részletekig megfeleljünk a jogszabályoknak. Mert nem csak a betegekért teszünk meg mindent, hanem a jogszabályok betartásáért is. Elkötelezettek vagyunk a tisztességes üzleti magatartás mellett” – mondta Aranyi Rita a MindentMent fogászati rendelők igazgatója a lépéssel kapcsolatban.