A kormány mai ülésén is foglalkozik a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény tervezetével - közölte Kerékgyártó János, az NFM főosztályvezetője az első Magyar Fuvarozói Fórumon. Hozzátette: a kabinet szintén ma is tárgyal a Magyar Közlekedési Holding kialakításáról.

A törvény újdonsága, hogy a teljes piacszabályozást egyetlen dokumentumban foglalja össze, kiterjedve a piaci és a közösségi szolgáltatásokra is. Olyan kapcsolódó szolgáltatásokra is kitér, amelyeknek eddig nem volt törvényi szabályozása - ilyen például a szerződéses személyszállítási szolgáltatás vagy éppen a taxiszolgáltatás. Kerékgyártó elmondta: a törvény a jelenleg hatályos szabályozás 90 százalékát változatlanul hagyja, 10 százalék azonban új elem lesz. Utóbbiak közé tartozik, hogy a tervek szerint közúti személyszállítási piacfelügyeleti szervet hoznának létre, saját hatáskörrel, piacfelügyeleti díjjal.

Ami a Nemzeti Közlekedési Holdingot illeti, ennek előkészítése folyamatban van, a szervezet valószínűleg a személyszállítási társaságokat öleli majd fel, ám a pontos hatáskörről és a működésről nincs végleges döntés - erre viszont hamarosan sor kerülhet. (Korábban olyan, később cáfolt hírek is napvilágot láttak, hogy a buszokat kihagynák a holdingból, majd arról jöttek információk, hogy nem fog megalakulni a szervezet 2012. január 1-jén.)

A főosztályvezető szerint az NFM-ben dolgoznak egy olyan versenyképességi csomagon is, amely a közösségi közlekedés versenyképességét növelné az egyénihez képest, a kontraproduktív támogatási rendszerek kivezetésével.

A 24 Volán társaság és a MÁV személyszállító leányvállalatának egy szervezetbe integrálása ellen az autóbuszos szakma kemény ellenállást tanúsít - írta korábban a Magyar Nemzet. A kormány a tervek szerint ugyanis előnyben részesítené a vasutat a távolsági személyszállítás állami támogatása szempontjából, míg a Volánoknak annyi lehetőségük maradna, hogy a kistelepülések utasait a megyeközpontok vasútállomásaira szállítsák. Az autóbuszos cégek azonban nem szívesen mondanak le a vidéki nagyvárosokból a fővárosba közlekedő járatairól, hiszen abból származik a nyereségük jelentős része.