A magyarok egyértelműen a multinacionális cégeket tartják a legvonzóbb munkaadóknak - derül ki a felmérésből, amelyben idén csaknem nyolcezer embert kéreztek meg. A negyedik legvonzóbb cég a Microsoft, majd a Mol, a Coca Cola, a Nestlé, az IKEA, az IBM és a L'Oréal következik.
Az anyagiaknál nagy a különbség a diplomás pályakezdők és a legalább hároméves tapasztalattal rendelkezők között: az előbbiek átlagosan havi nettó 176 ezer forintra vágynak, az utóbbiak viszont 306 ezerrel lennének elégedettek.
Az átlagos fizetés elvárások alapján az informatikusok nettó 278,8 ezer forintos, a mérnökök és műszaki emberek nettó 264,5 ezres, a minőségbiztosítók nettó 240,3 ezres, a jogászok nettó 236,8 ezres, a kutatás-fejlesztéssel foglalkozók pedig 233,8 ezres fizetéssel elégedettek.
A legszerényebb igényekkel rendelkezők között a mezőgazdasági szakmunkások nettó 158 ezer, a vendéglátósok 172,9 ezer, az irodai adminisztrációval foglalkozók 175,1 ezer, az építőipari szakmunkások 193,5 ezer forinttal és a kommunikációs iparágban tevékenykedő pr-osok és marketingesek nettó 196,3 ezer forinttal.
A korábbi évekhez képest nőtt a külföldi munkavállalással hosszú távon kalkulálók aránya: a válaszadók 42 százaléka akár több mint egy évre is elhagyná az országot a jobb fizetés vagy a szakmai előrelépés reményében. Ugyan az előző évekhez képest nem változott azon munkavállalók aránya, akik a határon túl terveznek szerencsét próbálni, a hosszú távú külföldi letelepedésen gondolkodók aránya szembetűnően nőtt: a válaszadók 28 százaléka hagyná el akár 3 évnél hosszabb időre is az országot, míg egy éve ez a szám 25 százalék volt. A megkérdezettek 15 százaléka gondolkozik 1-3 éves periódusban, egy évvel korábban még 13 százalék tervezett ilyen időre az országon kívül munkát vállalni.
A külföldi munkavállalás irányába kacsingatók legszívesebben az EU-ba és Észak-Amerikába mennének, elsősorban jobb fizetésért, vagy karrierépítési céllal. Jellemzően a diplomások (54 százalék) és a 29 évesnél fiatalabbak nyitottabbak a mobilitásra, a felsőfokú végzettséggel nem rendelkezők jóval kevésbé vállalkozó szelleműek (37 százalék) - állapította meg az Aon Hewitt.