Nyizsnij-Novgorod városa a Metro Report szaklap szerint a napokban írt alá egy szerződést az orosz Metrovagonmassal, 23 darab új metrókocsi vásárlására 1,3 milliárd rubelért, ami egy kocsira vetítve fajlagosan 56,5 millió rubelt jelent. A város a mintegy 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le rájuk.

Budapest 2015-ben írt alá egy szerződést az orosz Metrovagonmassal, 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintért, azaz 15 milliárd rubelért, ami egy kocsira vetítve fajlagosan 67,5 millió rubelt jelent. A város a mintegy 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le rájuk.

Vagyis egy felújított Metrovagonmas metrókocsi Budapestnek 67,5 millió rubelbe kerül, míg egy új Metrovangonmas metrókocsi Nyizsnij-Novgorodnak 17%-kal kevesebbe, mindössze 56,5 millió rubelbe - írja az Index.

A hírportál megkérdezte Bíró Endrét, a Metróért Egyesület vezetőjét, aki a - legalábbis látszatra - nagyon hasonló két metrókocsi árkülönbségét azzal indokolta, hogy az új novgorodi metró típusa 81717.6, ami korszerűség tekintetében sokkal közelebb van a nálunk és Novgorodban is leváltott öreg Metrovagonmas kocsikhoz, mint a nálunk forgalomba állt felújított Metrovagonmas kocsikhoz.

Míg a novgorodi új kocsikban elavult orosz hajtás van, régi szerkezetű forgóvázzal, egyéb orosz főegységekkel, addig a budapesti Hitachi hajtással, Knorr fékrendszerrel, CAF kerékpárral büszkélkedhet.

Ebből pedig a végkövetkeztetés az az Index szerint, hogy a budapesti orosz metró újabb az újnál is.