Török Gábor szerint az országgyűlési választási kampánynak van egy nagyon pozitív hozadéka: az, hogy a korábbinál sokkal több emberhez jutott el a politika, még akkor is, ha éppen a botrányos vagy bulváros oldalát mutatja.

Azt hiszem, abban az értelemben volt jelentősége a kampánynak, hogy segített a részvételi szándékok emelésében, ez megmutatkozik a felmérésekben. Ha tehát a kampány azt a feladatát nem is teljesítette, hogy tökéletesen informálja a választókat, sőt, ez még a ritkánál is ritkábban történt meg, abban az értelemben tökéletesen hatásos volt, hogy felhívta a választók jelentős részének figyelmét arra: hamarosan közeleg az igazság pillanata, választani kell - mutatott rá a politikai elemző.

A kampány hatásának tudja be a részvételi szándékok emelkedését.

A várható részvételi arányokat Török szerint még nem lehet megjósolni, azt viszont már lehet tudni, hogy a 2010-es vagy korábbi hasonló felmérésekhez képest mit mutatnak a közvélemény-kutatások. A Medián csütörtökön közzétett legfrissebb, utolsó választások előtti elemzése például magasabb részvételi szándékot mutat, mint 2010-ben. Ezek alapján 60 százalék feletti választási részvételt lehet valószínűsíteni.

A politikai elemző ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a részvétel a legkétségesebb része az előrejelzéseknek, mert a választónak ez esetben nem véleményt kell mondania, hanem a jövőbeni viselkedését kell előre jeleznie. Ez szokott a legkevésbé sikerülni, itt lehet a legnagyobbakat tévedni. Engem az 55-70-es sávban semmilyen részvételi arány sem lepne meg - fogalmazott a szakértő.