A borsodi megyeszékhelyet krónikus sofőrhiány sújtja: sokan nyugdíjba mentek, míg a maradó buszvezetők túlórakerete kimerült. Emellett az új városvezetés bérfeszültségről, megoldatlan finanszírozásról és tragikusan rossz tervezésről adott hírt - idézi a televízió híradója.
Veres Pál, a város újonnan megválasztott független polgármestere, - aki Kriza Ákos fideszes városatyát váltja - nemrég a következő Facebook-bejegyzést tette közzé:
"Tegnap minden eddiginél nagyobb lett a baj az MVK Zrt.-nél. Újabb járatritkítás, romló szolgáltatási színvonal, a miskolciak részéről pedig növekvő (és teljesen jogos) felháborodás és elégedetlenség. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy egy válságmenedzserre bízzuk az MVK Zrt. rövidtávú problémáinak megoldását és szakmai szervezetek, valamint a miskolci utazók bevonásával alakítjuk ki a hosszútávú stratégiát".
Szerinte a városi közlekedési vállalatnál kilenc éve gyűlik a probléma és kilenc éve söprik a szőnyeg alá ezeket a városvezetés tevékeny segítségével. A cég jelenlegi vezetése már kilenc hónapja van hivatalban, de ez az időszak sem hozott semmiféle javulást. Veres a múlt héten személyesen találkozott a cég vezetőivel és a sofőrszakszervezet vezetőivel, hogy együtt keressenek a problémákra megoldást. Kedden és csütörtökön is egyeztettek az MVK Zrt.-vel, minden szervezési és pénzügyi segítséget felajánlott a Városháza, megoldás vagy javulás mégsem született" - írta a polgármester.
A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. híradása szerint november 4-től a 90-es, a 22-es autóbuszok és az ME járatok ideiglenesen megszüntetésre kerülnek. Az Egyetemvárosba utazók a 22-es menetrendjével közel azonos időpontokban induló 12-es, valamint a 2-es és 20-as autóbuszokat, az Újgyőri főtér és a Diósgyőri Kórház útvonalon közlekedők pedig a 29-es járatokat vehetik igénybe. A 21B és 67-es járatok esetében, néhány a menetrendkönyvben meghirdetett időpontban nem fognak közlekedni, helyettük megnövelt férőhely kapacitással a 21-es és a 19-es autóbuszokat lehet igénybe venni.