Az MNB korlátozott terjedelmű fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt.-nél (Budapest Bank), áttekintve, hogy a hitelintézet személyi kölcsöntermékeivel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációja megfelel-e a jogszabályi előírásoknak - adta hírül az MNB.
A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja - elektronikus és médiahirdetései - során. A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó - annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő - teljes hiteldíj-mutató (thm) mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet.
A jogsértések miatt az MNB ma publikált határozatában kötelezte a hitelintézetet a thm értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, s e mellett 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a bankkal szemben.
A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele (tévéhirdetések, plakátok, online hirdetések, elektronikus direkt marketing).