A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a régió első jegybanki FinTech stratégiájával büszkélkedik, ebben kiemelt célként jelölte meg a versenyképes és innovatív szolgáltatások hazai térnyerésének támogatását, a pénzügyi rendszer hatékonyságának és stabilitásának erősítését, a hazai FinTech ökoszisztéma fellendítését, illetve az általános pénzügyi tudatosság és a szakemberképzés fejlesztését.
Az MNB 24 konkrét kezdeményezést és javaslatot fogalmazott meg.
A most bemutatott stratégia 14 pontban fogalmazza meg az MNB teendőit, további 10 javaslat a kormánynak és a hazai fintech szektornak szól - írja az MTI. Napjainkban mintegy 110 fintech cég tevékenykedik Magyarországon, körülbelül 30 ezek közül nemzetközi cég itteni leányvállalata, vagy képviselete, a többi hazai vállalkozás.
A jegybank szeretné az azonnali fizetésre épülő szolgáltatásokat a későbbi pénzügyi megoldások alapjává tenni. Emellett elérné, hogy a magyarországi kis- és közepes cégek fejlesszék digitális szolgáltatásaikat, gyorsítsák az új, fintech megoldások esetében az engedélyezést. Az MNB a hagyományos pénzügyi intézmények számára elvárásként fogalmazza meg a digitalizáció támogatását.
A jegybank a kormányzatnak és a hazai fintech szektornak többek között azt javasolja, hogy a közösségi finanszírozás formáit szorítsa törvényi keretek közé, egyúttal a kormányzat adózási ösztönzőket vezessen be a digitalizáció segítésére, emellett támogassa az online szerződéskötés elterjedését, a fintech cégeknek pedig egy fintech szövetséget kellene létrehozniuk.
Az MNB dedikált, a pénzügyi rendszer digitalizációjáért és a hazai FinTech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatósága. Az új szakterület feladata a pénzügyi rendszer innovációval és digitalizációval kapcsolatos, jövőbeli fejlődési irányainak elemzése és a pénzügyi szolgáltatást nyújtó intézmények digitális versenyképességét támogató jegybanki eszközök kialakítása és folyamatos fejlesztése.