"Nem lehet azt mondani, hogy tudatos fogyasztók a magyar mobiltelefon-előfizetők. A piacon több mint ezerféle tarifacsomag van, amelyeket, ha rendszeresen szondáznák a fogyasztók, akár havi tízezer forintot is spórolhatnának' – mondta a Magyar Nemzetnek a mobilcsomagok összehasonlításával foglalkozó BillKiller társalapítója.
A szakértő szerint ez érthető ha figyelembe vesszük, hogy csak a csomagokhoz kapcsolódó általános szerződési feltételek megismeréséhez mintegy 660 oldalon kellene átrágnia magát az ügyfélnek. A BillKiller reprezentatív felmérése szerint a hazai mobiltelefon-előfizetők legnagyobb arányban nem független forrásból, hanem közvetlenül a szolgáltatók hirdetéseiből, értékesítőitől tájékozódnak a tarifacsomagokról.
A döntés meghozatala előtt még az ismerőseire, családtagjaira is kevésbé hallgat az átlagos magyar mobilhasználó, aki – más forrásból származó adatok szerint – havonta 221 perc hívást indít és 4,4 gigabyte adatot használ. Nem meglepő tehát, hogy amíg a magyarok kétharmada két-három évente cseréli le a telefonját, mobilcsomagot tízből nyolcan öt évnél is ritkábban váltanak, holott folyamatosan újabb és újabb ajánlatok jelennek meg a piacon.