Jelenleg kizárólag a 125 köbcentiméter feletti motorkerékpárokat kell rendszeresen ellenőriztetni az EU-ban, az ennél kisebb motorral rendelkezőket nem (a szabályozásban természetesen lehetnek nemzeti jellegű eltérések). Holott a kismotorok és a robogók gyakran nagyobb igénybe vételnek vannak kitéve, mint a nagyvasak, hiszen városon belül, illetve kisebb távolságokon sokszor a mindennapi közlekedés eszközei.
A rendőrség szerint ha figyelembe vesszük azt, hogy a műszaki vizsgálatok a baleseti kockázat csökkentését szolgálják, továbbá azt biztosítják, hogy csak jól működő járművek vegyenek részt a forgalomban - bár jelentős szerepet töltenek be a környezetvédelem szempontjából is -, a javaslatot szakmai szempontból támadni aligha lehet. Az EP-képviselők szerint a jövőben az általánosnál gyakrabban kell ellenőrizni a nagy futásteljesítményű motorkerékpárokat is, amelyeket élelmiszerek, vagy csomagok szállítására, illetve motorkerékpár-taxiként használnak.
Ez is logikusnak tűnik, hiszen a hasonló célokra használt gépkocsikat ugyancsak gyakrabban kell ellenőrizni (például taxik, mentők). Azt még nem tudhatjuk, hogy a 125 köbcentiméter alatti motorkerékpárok kötelező műszaki vizsgálatát mikortól rendelik el, de az biztos, hogy 2023-ban felülvizsgálják a járművek műszaki alkalmasságára vonatkozó valamennyi szabályt.
Tájékoztatás