Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka néz körül a közösségi oldalakon kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ez a Randstad Award globális, 23 országot érintő kutatása alapján a legmagasabb arány a világon.
A globális átlagot nézve csak minden második álláskereső használja e portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.
Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt. A második a listán a LinkedIn, oda hazánkban tízből csak egy álláskereső lép be, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskereséskor - mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés alapján.
Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek: a kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő év során. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel. A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz - érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb. A harmadik helyen a közvetlen felettessel való kapcsolat áll.
Az autóiparban biztosabb, az ssc-ben jobban fizet a munka
Az elmúlt évben nagyot nőtt a szolgáltató vállalatok (ssc-) vonzereje, a megkérdezett magyarok 49 százaléka dolgozna szívesen ilyen cégnek. Miközben az autóipar népszerűsége töretlen a hazai munkavállalók körében, többek között azért, mert a kutatásban megkérdezettek szerint hosszú távú munkalehetőséget kínál, ugyanakkor a szolgáltató cégeket előbbre sorolták a fizetés, a karrierlehetőségek és a munkahelyi légkör tekintetében - magyarázta a Randstad Hungary ügyvezetője.
Míg a férfiak számára még mindig az autóipar a legvonzóbb, a nők toplistáján ez a szektor még a dobogóra sem került fel. A hölgyek az ssc-k mellett még az fmcg-cégeknél vagy a gyógyszeriparban dolgoznának szívesen - ez utóbbi szektorról gondolják a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését, ami különösen fontos a nők számára.