Az éves e-matricából 16, a megyei változatból 12,5 százalékkal fogyott eddig több 2017-hez képest. Ezenkívül jelentősen, 8,3, illetve 7,4 százalékkal nőtt a heti és a havi jogosultságok értékesítése is, ami azért érdekes, mert ezeknél a változatoknál 2017 januárjában még csökkenés volt.
Az útdíjbevételek is ennek megfelelően növekedtek, eddig már összesen 70,8 milliárd forint folyt be, ami az éves terv 29,5 százalékát teszi ki. A 3,5 tonna feletti teherjárművekre érvényes e-útdíjból 44,2, míg az e-matricából 26,6 milliárd forint keletkezett, az éves terv 240,2 milliárd forint - írta a napilap.
Az e-matricák használatában jelentős változást hozott az új év, hiszen azóta ha valaki érvényes jogosultság nélkül hajt fel gyorsforgalmi útra, akkor 60 perce van, hogy pótolja a mulasztást. Az intézkedés célja, hogy a rendszer ne büntessen, hanem hozzásegítse a felhasználókat a szabályok betartásához. Bartal Tamás szerint az év eleji, kiemelkedően jó értékesítési adatok is azt mutatják, hogy az autósok partnerek ebben.
A következő hónapok újdonsága, hogy immár élesben is működik a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm). A mérőhelyeket tavaly augusztusban telepítették az ország 89 mérőhelyén, majd integrálták azokat a NÚSZ ellenőrzési rendszerébe. A mérőállomások hitelesítése és kalibrálása 2018. február végére mindenhol lezajlott. A mérések alapján, jogsértés megállapítása esetén május 31-ig bírság kiszabása helyett még csak figyelmeztető határozatokat küldenek ki. A lap kérdésére, hogy június 1-től élesben bünteti-e a túlsúlyos járműveket a rendszer, Bartal úgy válaszolt, a jelenleg érvényben lévő jogszabályok szerint igen.
Fotó forrása: Napi.hu / Szabó Dániel