A terv szerint a részvényesek 60 millió eurós tőkeemelést hajtanak végre, az Anchorage amerikai befektetési társaság pedig 85 millió eurót biztosít az átalakításhoz. A 234 németországi Praktiker áruház közül 120 a Max Bahr hálózat részeként működik tovább, a veszteséget termelő áruházakat pedig bezárják.
A cég sajtóosztályán későbbre ígértek tájékoztatást arról, hogy az átszervezés miként érinti a magyarországi hálózatot. A Praktiker Magyarországon 19 áruházat üzemeltet.
A társaság veszteséges, eladósodott és a fizetésképtelenség veszélyezteti. Elemzők szerint elsősorban azért jutott válságba, mert nem vált be az alacsony árakra és rendkívüli akciókra épülő stratégia. Korábbi sajtóbeszámolók szerint az irányváltás része, hogy az üzletek eladóterét szellősebben, áttekinthetőbben rendezik be és kevesebb árut halmoznak fel benne. A cél a "barkácsáruházak Ikeája" modell kialakítása. Ezt szolgálja a magasabb árkategóriákkal működő Max Bahr hálózat kiterjesztése.
A Németországban 11 ezer főt, a külföldi hálózattal együtt pedig 19 ezer főt foglalkoztató és 9 európai országban összesen 440 barákácsáruházat üzemeltető vállalat bevétele tavaly 3,2 milliárd euró, vesztesége pedig 500 millió euró volt. A Praktiker - a csoporthoz tartozó Max Bahr, illetve Extra Bau & Hobby márkával együtt - Németországban a negyedik a barkácsáruházak 2011-ben elért bevétele alapján felállított rangsorában az Obi, a Bauhaus és a Hornbach mögött.