A rendkívül szigor indokolt, hiszen jelenleg a Budapest területén parkoló járművek 17 százalékát teszik ki a mozgáskorlátozott engedéllyel ellátott személyautók. Egyes területeken (például a Fény utcai piac, az Akadémia utca, az Arany János utca és Szinnyei Merse Pál utca környéke) az igazolvánnyal várakozó járművek száma a felmérések szerint eléri a 40 százalékot is.
Az országgyűlési határozati javaslat alapján - amelyet a fővárosi parkolási rendeletet előkészítő Parking Kft-vel és a mozgáskorlátozottak, valamint a fogyatékosok érdekképviseleti szervezeteivel közösen dolgoztak ki - a kormánynak le kell folytatnia a szükséges társadalmi és politikai egyeztetéseket, gondoskodnia kell a szükséges rendeleti szabályozás megalkotásáról, valamint a szükséges törvényi szabályozás megalkotásáról szóló javaslatát az Országgyűlés elé kell terjesztenie.
A tegnap elfogadott javaslat szerint szigorodna az engedélyek kiadása. Ez a hatáskör a háziorvosoktól az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézethez (ORSZI) kerülne, és az engedélyeket még az idén meg kellene újítani. A jövőben két típusú engedély lenne kiadható, egy úgynevezett saját jogú, és egy szállítói jogú. A saját jogú mozgáskorlátozott parkolási engedély azoknak is kiadható lesz, akik állapotuk miatt vezetésre képtelenek, vagy kiskorúak.
Szintén a Fogyatékosügyi Tanács tagszervezetei (Halmozottan Sérültek Szülőszövetsége, Autisták Országos Szövetsége, Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége, Gézengúz Alapítvány, Képpel - Jellel Egyesület, Fáy Károly Hallássérült és Fogyatékos Személyek Egyesülete), Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége kérésére a szállítói engedélyre jogosult gépjárművel a várakozási idő az eredetileg tervezett maximum 1 óra helyett 2 óra lenne.
Legolvasottabb
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak
Zelenszkij tanácsadója elárulta, mely európai országok küldenének katonákat Ukrajnába
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet