Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője a lapnak úgy fogalmazott, ha a Balatont mint régiót belevették volna a projektbe, egyszerűbb lenne az elfogadtatás - írja az MTI.

A Magyar Hírlap szerint az említett 64,5 kilométeres szakasz villamosítására kiírt - egyszer már érvénytelenített - tenderre ezúttal érkeztek a tervezett legfeljebb 75 millió eurós költségvetésnek megfelelő pályázatok, és amennyiben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tavasszal eredményt hirdet, szeptemberben megkezdődhet a beruházás, 2021-re pedig befejeződhet a kivitelezés.

A fejlesztés állomás- és 44,6 kilométeren vágányfelújítást is tartalmaz. Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön teljesen megújul az állomás, más helyeken kisebb korszerűsítések várhatók. (Komoly tervek a Balatonnál.)

A villamos mozdonyok és a motorvonatok megjelenésével jelentősen, hozzávetőleg 1 óra 40 percre csökkenne (ez most a legjobb esetben is 2 óra - szerk.) a menetidő Budapest Déli pályaudvar és Balatonfüred között, mivel Székesfehérváron nem lenne szükség a vontatójármű cseréjére. Mozdonyos vonatoknál ezt a szerepet Balatonfüred venné át, így egyelőre Budapest és Tapolca között változatlan maradna a menetidő.

A NIF tervezi a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosítását is.

A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.