A kormány december 18-án ugyan elfogadta az új Nemzeti alaptanterv (NAT) koncepcióját, de bizonyos fórumokon egy másik változat terjed - írja az index.hu. Ezt az Emmi köznevelési államtitkársága ollózta össze egy 2012-es változatból és az új NAT-ból. A hírportál értesülései szerint a "másik NAT" létezése Kásler Miklós minisztert is meglepte, az emiatt kialakult feszültség is késlelteti az anyag közzétételét.
A két NAT létezésére utal, hogy a hvg.hu is azt írta: a Nemzeti Pedagóguskar néhány nappal karácsony előtt szűk határidőre egy olyan változatot kapott meg véleményezésre, amelynek bevezetőjéből például teljes egészében hiányzik a több mint ötvenoldalas általános bevezető. Ez rögzíti például a tanár, a diák, a szülő és az iskola viszonyrendszerének elveit és részletesebben is leírja az egyes tantárgyak legfontosabb elvárásait.
Hogy teljes legyen a bizonytalanság, az Emmi január 7-i közleménye egy olyan NAT-ról ír, amely enyhíteni fogja a diákok terhelését, csökkenti a tananyagot, amelyben a természettudományos tantárgyak komplexebb megközelítést kapnak, a minősítő értékelés helyett pedig a fejlesztő értékelésre helyezik a hangsúlyt, és a szülőkkel való partnerséget is szorosabbra fűznék.