A kérelem benyújtható az ügyfélkapun keresztül elektronikusan az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogrammal (ÁNYK), telefonon a NAV Infóvonalán, emellett papíron személyesen vagy postán is. Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek csak az elektronikus és a telefonos utat választhatják - írja az MTI.
A NAV jelezte, hogy a kérelmek gyakran rosszul kitöltve érkeznek.
Figyelni kell arra, hogy az igazolás jogcímeként az otthonfelújítási támogatás igénylését tüntessék fel, felhasználó szervként pedig a Magyar Államkincstár szerepeljen. Ha a kérelmező egyéni vállalkozó, őstermelő vagy adószámos magánszemély, akkor a megjegyzés rovatban fel kell tüntetni az adóazonosító jelet
Az adózók az elektronikus igazolást sokszor kinyomtatva próbálják felhasználni, holott az csak elektronikus formában hiteles.
Felidézték: a családok otthonfelújítási támogatásának igénylésekor a pályázat feltétele, hogy az adózónak nem lehet 5 ezer forintnál több NAV-nál nyilvántartott köztartozása.
Az otthonfelújítási támogatás igényléséhez 15 napnál nem régebbi adóigazolást kell mellékelni, kivéve, ha az ügyfél szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban (KOMA) - emlékeztetett a NAV a közleményben.