Az elmúlt években egyre több termék csomagolási mennyiségét csökkentették észrevétlenül a gyártók, március 1-től azonban a kormány rendeletben kötelezte az az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőket, hogy plakátokkal hívják fel a vásárlók figyelmét a jelenségre.
Emellett a Nébih honlapján naponta frissül azoknak a termékeknek a listája, amelyeknek a kiszerelése kisebb lett.
Az elmúlt hetekben a teljesség igénye nélkül az alábbi termékekkel bővült a lista:
Milli kaukázusi kefír
Korábbi termékméret: 450 g
Új, csökkentett termékméret: 400 g
Somat Excellence mosogatógél
Korábbi termékméret: 1,89 liter
Új, csökkentett termékméret: 1,62 liter
Waffi Hazelnut - mogyoró ízesítésű mártott ostya
Korábbi termékméret: 30 g
Új, csökkentett termékméret: 23 g
Sissy zsírszegény túró
Korábbi termékméret: 500 g
Új, csökkentett termékméret: 400 g
Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a kormány intézkedéseiről azt mondta az Economx kérdésére, hogy egyelőre semmilyen hatást nem gyakorolt a forgalomra a figyelemfelhívó kampány, inkább a gyártói gyakorlatot fogja befolyásolni a zsugorinflációs szabályozás.
Itt az infláció új csomagolása, majd kiszúrja a szemünket
Március végéig a boltokban csaknem 600 kiszerelés-csökkentést rögzített a Nébih rendszere. Ehhez azonban nem muszáj a hivatal honlapját böngészni, március 1-je óta ugyanis egy újabb kereskedelmet érintő szakpolitikai intézkedés keretében „Vigyázzon, a termék kisebb lett!” felirattal szembesül minden vásárló, ha a szemügyre vett árucikk mérete vagy térfogata csökkent. Neve is van az egyre szűkebben szabott grammoknak és millilitereknek: zsugorinfláció.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!