A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
A taxisok autóinak nagy része nem felelne meg a szigorú előírásoknak. A tervezet szerint csak tíz évnél fiatalabb, 2550 centiméter tengelytávú, 430 literes csomagtartóval és 60 kilowatt teljesítményű motorral rendelkező járművel lehetne taxizni − így jó néhány, ma még futó márka októbertől kikerülne a flottákból. Előfordulhat, hogy egy taxis egy-két éve hitelre vásárolta járművét, amit a rendelet hatálybalépése után "kidobhat", pusztán azért, mert például a csomagtartó mérete nem felel meg az elvárásoknak. A tervezet elfogadása a négyezer taxis családjával együtt így több mint tízezer főt érint Horváth szerint, az ügyvezető úgy látja, a leendő budapestihez hasonló szigorú rendelet nincs a környező országokban.
A taxisok elfogadhatónak tartanák, ha például a járművekkel kapcsolatos szigorú elvárások a belépőkre vonatkoznának, a már piacon levők pedig átmeneti felkészülési időt kapnának, és nem csupán néhány hónap állna rendelkezésükre az igazodáshoz A vállalkozóknak további költséget jelent a járművek egységes arculatának és szabadjelzésének kialakítása (korábbi információnk szerint ez több százezer forintba kerülhet).
PWC - Kkv-turbo
Ha szeretné megtudni, hogyan néz ki vállalkozása a befektetők, külső finanszírozók, lehetséges üzleti partnerek szemével, a PwC online szolgáltatáscsomagja segít Önnek. Készüljön fel a finanszírozókkal való tárgyalásra a KKV Turbóval!