A munkák a tervek szerint 2013 nyarán kezdődnek meg, a finanszírozást a Fővárosi Önkormányzat 2013. évi költségvetése biztosítja. A most elbontandó híd elődje a Keleti pályaudvarra bevezető vágányok felett több ütemben 1925-ben épült. Ezen 1970-ig a gödöllői helyiérdekű vasút szerelvényei közlekedtek. A II. Világháborúban felrobbantott hídrész helyén felépült szerkezet a közúti forgalmat vezette át a Hungária körút felé vezető, déli oldalon. Az M2-es metró első szakaszának megnyitásával megszűnt a hév-forgalom az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között, és a vágányok helyén 1973-ra közúti pálya épült.
A híd a százlábú becenevet a vasutasoktól kapta, ugyanis az északi pályaszerkezet nem néhány masszív pilléren nyugszik, hanem számos karcsú oszlop tartja azt.
Mára azonban mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású szerkezet elavult. A vasúti fejlesztéseket a jelenlegi geometria nem teszi lehetővé, a hídszerkezet leromlott állapota miatt rendszeresen átázik, nem egyszer kisebb híddarabok potyognak a vágányokra, ami állandó veszélyt jelent a vasúti közlekedésre, ezért indokolttá vált egy új, nagyobb nyílású és korszerű híd építése.
A hídépítés két ütemben valósul meg:
• Az első ütemben az északi - Keleti pályaudvar felé tartó forgalom által használt - híd,
• a második ütemben a déli - Hungária körút felé haladó forgalmat kiszolgáló - szerkezet épül újjá.
Az építési sorrend megválasztásában döntő szempont volt, hogy a híd déli oldala szélesebb, ezért az építése ideje alatt három forgalmi sávon lehet fenntartani a Kerepesi út forgalmát.
Az átépítés nyomán az új, északi hídszerkezet szélesebb lesz, így azon három forgalmi sáv átvezetésére nyílik lehetőség. Az új híd déli oldalán kétirányú kerékpárút épül, összekötve és folyamatossá téve a régi híd által megszakított kerékpárutat.
Az ideiglenes forgalomkorlátozásokról a munkák megkezdésétől folyamatosan hírt ad a BKK- olvasható a közleményben.